torsdag 30 augusti 2012

Caketopper med fotbollstema!

Vilken härlig utmanng!
Att göra loggor är något av det pilligaste man kan tänka sig (i alla fall tycker jag det), men det är också en riktigt bra utmaning. Här har man ju inte alls fria händer och man kan definitiv inte komma undan med en nödlösning om något inte blir som man tänkt sig - då avslöjas man direkt! Hur räddar man då sitt skinn för att inte avslöja sin brister? Man kan göra som jag, våga vägra mer än en logga åt gången! Hade jag gjort två "likadana" hade risken varit överhängande att de inte alls blivit lika... Därför blev det istället en matchande caketopper i samma färger men med ett annat motiv!



Det är samma färgställning på båda dekorationerna, men bilderna är tagna under svår stress (nåja allt är relativt) och fotbollsbilden dessutom med mobilen, vilket gör att de färgmässigt ser mer olika ut än vad de var.
Båda är tillverkade i sockerpasta. Motiven är uttryckta från datorn och sedan har jag skurit/klippt ut mallar som jag använt för att skära ut motiven med i sockerpasta. Pilligt som sagt - men kul!
 
Grattis Felix, hoppas Din dag blir kanon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar