söndag 12 februari 2012

Små munsbitar...

...till kaffet på alla hjärtans dag! Jag vet att det är två dagar kvar, men det är lika bra att börja i tid med förberedelserna. Jag har nämligen tänkt bjuda mina arbetskamrater på en liten "Alla hjärtans dag fika", det är de absolut värda. Kanske får dessa små skapelser ändå stanna hemma eftersom de är barnens favoriter. Busenkla är de att göra, perfekt om barnen vill hjälpa till i köket:
Smält valfri choklad över vattenbad (jag använde 55% choklad) och blanda ner minimarshmallows. Häll upp i små formar och dekorera med ex. fler marshmallows (brist på fantasi...?) och färdigköpta sockerhjärtan! Vips - färdigt!
Hjärtat är en pärlrad som min son gjorde för flera år sedan. Han trädde upp de finaste pärlorna på en lång tråd utan något egentligt syfte - och jag har haft så mycket glädje av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar