fredag 6 april 2012

Långfredag!

Änligen lite välbehövlig ledighet. Den senaste tiden har jag känt mig lika stressad som den här stackars påskkycklingen som ser ut att vara och som till på köpet verkar ha tappat näbben! 
Min näbb sitter dock där den ska än så länge - till familjens förtret, ha, ha! Det hade varit lugnar för dem om den också ramlat av! Idag ska jag försök montera min påsktårta, vilket jag är lite nervös för. Jag känner att jag inte har riktig kläm på tårtorna ännu, men det är ju bara att träna, träna, träna.
Igår tillverkade jag cakepops enligt det gamla beprövade favoritreceptet som ni hittar här. När jag var färdig med dem kom jag på att de kunde äggformats istället och på så vis passat ÄNNU bättre som påskgodis. Nej, nu går det inte att smita undan längre, dax att ta itu med spackling, täckning och pyntning av morgondagens påsktårta!
En lugn och lat dag önskar jag Er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar