lördag 28 maj 2011

Nougatmuffins med mascarponefrosting


Idag har jag varit iväg med ett tjejgäng på spá . Så härligt och rogivande!!! Roffade åt mig uppgiften att fixa kaka till kaffet. Resultatet blev dessa nougatmuffins, receptet hittade jag på bloggen Annicake.
16 st Nougatmuffins
150 g smör
2 dl socker
½ dl ljust muscvadosocker
2 ägg
2,5 dl vetemjöl
3 msk kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 dl gräddfil
75 g nougat
Vispa smör och socker. Tillsätt äggen, ett i taget och vispa mellan. Blanda de torra ingredienserna och vänd ner i smeten. Tillsätt gräddfilen och nougaten som är delad i ganska små bitar.

Klicka ut smeten i formar och grädda i 200g ca 15 min.

Frosting:
1 dl vispgrädde
125 g mascarponeost
1½ dl flosocker
50 g nougat
några droppar moccaessens (hoppade jag över)
Vispa grädden. Vispa ihop ost och florsocker, tillsätt finhackad nougat och moccaessens, blanda ihop med grädden. Spritsa på muffinsen och vips så blir det "cupcakes"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar